ترخیص ماشین آلات راهسازی

برای ترخیص ماشین آلات راهسازی از گمرک لازم است تا خدمات مربوطه را از یک شرکت معتبر درخواست کنید. ترخیص ماشین آلات راه سازی یکی از خدمات شرکت آرمان ترخیص است که برای بهبود دسترسی به تجهیزات عمران و راهسازی انجام میشود.

شرکت آرمانن ترخیص علاوه بر ارائه این خدمات در زمینه ترخیص لوازم یدکی از گمرک نیز فعالیت دارد.

ترخیص ماشین آلات راهسازی از گمرک

ترخیص ماشین آلات راهسازی از گمرک یکی از مهمترین خدمات این مجموعه می باشد. با توجه به توسعه راهسازی، ماشین آلات راهسازی یکی از پرکاربردترین ابزار در کشور ما می باشد. لازم است بدانید که برخی از کالاها و ادوات مربوط به راهسازی در کشور تولید می شود، اما نیازهای متفاوتی برای پروژه ها وجود دارد که از طریق تجارت با سایر کشورها برطرف می شود.

چگونه ماشین آلات راهسازی را وارد کنیم؟

واردات و صادرات و به طور کلی تجارت هر نوع کالا دارای قوانین و مقرراتی است و باید طبق قوانین و مقررات مربوطه عمل شود. واردات خودرو و ماشین آلات راهسازی مانند سایر واردات طبق قوانین و مقررات در دو کشور مبدا و مقصد انجام می شود.

به همین دلیل برای تجارت ماشین آلات راهسازی باید قوانین و مقررات را مطالعه کنید و در نظر داشته باشید که مقررات واردات ماشین آلات راهسازی نو و درجه یک با ماشین آلات قدیمی و اسقاط متفاوت است.

ترخیص ماشین آلات راهسازیتجارت ماشین آلات راهسازی

همانطور که ملاحظه کردید تجارت ماشین آلات راهسازی در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا کمبود امکانات تولید و همچنین تحریم ها امکان تولید و ساخت این نوع کالاها و ماشین آلات را از تولیدکنندگان سلب کرده است.

به همین دلیل برای رفع نیازهای کشورمان باید با کشورهای دیگر تجارت کنیم. تجارت و بازرگانی در این زمینه هم پاسخگوی نیازهای کشور است و هم در چرخه اقتصاد موثر است. بنابراین می توان گفت تجارت ماشین آلات راهسازی برای دولت و تجار دو طرفه است زیرا هم نیاز دولت به راه سازی تامین می شود و هم سرمایه شما افزایش می یابد

بهترین ماشین آلات راه سازی کدامند؟

ماشین آلات راهسازی عموما از کشورهای چین و اروپایی وارد می شود. اما اگر بخواهیم دقیق تر اعلام کنیم می توان گفت واردات از چین، کره، ژاپن، ترکیه، آلمان، ایتالیا، فرانسه و … انجام می شود که با توجه به گستردگی گزینه های موجود در کشور، می توانید ماشین آلات را هر دو بررسی کنید. از نظر کیفیت و قیمت و برند قبل از خرید کالا خریدی مقرون به صرفه را تجربه کنید.

از برندهای معروف ماشین آلات می توان به هیتاچی، ولوو، کوماتسو، کاتر پیلار، ترکس، هیتاچی و … اشاره کرد که با توجه به قیمت و کیفیت آن می توانید آن ها را خریداری و وارد کشور کنید.

انواع ماشین آلات راهسازی

ماشین آلات راهسازی انواع مختلفی دارد و همچنین با توجه به نیاز شما در زمینه کار و ساخت و ساز تهیه و تولید می شود. به همین دلیل برای رفع نیاز صنعت راهسازی لازم است با انواع این ماشین آلات آشنا شویم. اگر انواع ماشین آلات راهسازی و همچنین نیاز بازار را بشناسید، می توانید بهترین نوع ماشین آلات را انتخاب کنید و همچنین رونق بیشتری در خرید و تجارت خود داشته باشید. زیرا شناخت بهتر ماشین آلات در بازاریابی و فروش کالا موثر است، بنابراین قبل از خرید کالا باید به بازاریابی آن توجه کرد. به نوع کالاهای وارداتی نیز توجه کنید زیرا واردات برخی از کالاها در این زمینه ممنوع شده است.

ورود چه ماشین آلات راهسازی به کشور ممنوع است؟

برای واردات ماشین آلات راهسازی ضوابط و مقررات پیچیده ای وجود ندارد، اما تنها سیاست ها و مقررات دولتی و سیاسی ممکن است در این روند تاثیرگذار باشد، بنابراین شما عزیزان باید نسبت به موضوع حساس بوده و بخشنامه ها را در این زمینه مدام بررسی کنید. واردات برخی از کالاها و ماشین آلات با توجه به شرکت سازنده آن یا کشور سازنده و فروشنده و یا نوع ماشین ممنوع است و تنها با مطالعه دقیق بخشنامه ها قبل از سرمایه گذاری می توانید از زیان های احتمالی جلوگیری کنید.

کالاهای مجاز در زمینه واردات ماشین آلات راهسازی

در ادامه تعدادی از ماشین آلات راهسازی مجاز جهت واردات ذکر شده است:

  • انواع ماشین های حفاری
  • واردات بالابر تلسکوپی
  • واردات دستگاه آسفالت دستی
  • واردات انواع میکسر بتن
  • واردات اتو میکسر
  • واردات برف روب
  • واردات بولدوزر
  • واردات انواع بیل مکانیکی
  • واردات پمپ بتن
  • واردات فلفل و ..

طبق آمار می توان گفت حجم بالایی از واردات و صادرات از طریق این مجموعه انجام می شود. ترخیص کالا از این مجموعه بر اساس کالا انجام می شود. بهتر است قبل از واردات و ارسال کالا به گمرک، در خصوص ترخیص کالا از این مجموعه با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید. در ادامه این مطلب اطلاعات ترخیص کالا از آرمان ترخیص را در اختیار شما قرار می دهیم.

پایتخت ایران دارای گمرکات زیادی است که بر اساس نوع کالای واردکننده باید از این گمرکات کالا وارد شود. مهمترین و پیشروترین گمرکات تهران شامل گمرک شهریار (این مجموعه)، گمرک فرودگاه امام خمینی، گمرک غرب و گمرک پست جمهوری اسلامی ایران و سایر گمرکات (گمرک فرودگاه مهرآباد، گمرک نمایشگاهی، گمرک پیام) زیر مجموعه گمرکات مذکور هستند.

بر اساس آمار واردات، کالاهای وارداتی به این مجموعه به لحاظ دلاری از ارزش بالایی در مقایسه با سایر گمرکات برخوردار است. بدین ترتیب با توجه به حجم بالای واردات کالا به این مجموعه، نیاز تجار و بازرگانان به شرکت های ترخیص کالا از گمرک برای ترخیص کالا از این مجموعه افزایش یافته است.

مهم ترین نکته در مورد ترخیص کالا از این مجموعه، وجود گمرکی است که موقعیت مکانی مناسبی دارد. هر یک از این گمرکات نیز نوع خاصی از کالا را ترخیص می کنند و باید بر اساس کالای واردکننده، کالا را از گمرکات مربوطه ترخیص کنند.

برای ترخیص کالا از این مجموعه که شرایط خاص خود را دارد استفاده از کارگزار گمرکی (کارگزار ترخیص کالا) می تواند هزینه ها را کاهش دهد و همچنین زمان ترخیص کالا از این مجموعه را کاهش می دهد.

گمرک دارای مسیر زمینی، سایت ریلی، انبارهای فراوان، وسعت و در نزدیکی تهران است، به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

طبق تاریخ مستند، جاده سازی بلافاصله پس از اختراع چرخ آغاز شد و از آن زمان جاده ها نمادی از شکوفایی اقتصادی برای تمدن های سراسر جهان بوده اند. تمدن های بدوی مانند تمدن بین النهرین و دره سند به دلیل جاده های خوب برنامه ریزی شده خود شناخته شده بودند. در قرن هشتم قبل از میلاد، شبکه راه‌ها شامل حدود ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر جاده‌ای است که رومی‌ها در سراسر امپراتوری خود ساخته‌اند و ۲۹ جاده‌ای که از شهر رم سرچشمه می‌گیرد، این ضرب المثل را به وجود آورد: همه راه ها به رم ختم می شود.

در هند، سلسله هایی که بخشی از تاریخ باستانی این کشور بودند، سهم قابل توجهی در توسعه جاده ها در شبه قاره داشته اند. در قرن سوم قبل از میلاد، چاندراگوپتا مائوریا جاده ای به طول حدود ۲۴۰۰ کیلومتر ساخت که پایتخت امپراتوری پاتالی پوترا (پاتنای امروزی) را به تاکشاشیلا (در پاکستان امروزی) متصل می کرد.

برخی از تحولات اساسی در زمینه ساخت و ساز جاده در دوران حکومت بریتانیا و همچنین در دوران پس از استقلال صورت گرفت. با این حال، فشار واقعی برای توسعه زیرساخت های جاده ای در کلاس جهانی با دولت آتل بیهاری واجپایی (۱۹۹۸-۲۰۰۴) انجام شد.

با پیشرفت های تکنولوژیکی در این زمینه و برخی اختراعات مبتکرانه، ماشین آلات راهسازی که امروزه شاهد آن هستیم، قادر به انجام کارهای پیچیده حتی در غیرقابل سکونت ترین نقاط جهان هستند. رویاهای زیرساختی هند، خواه پروژه‌هایی باشد که توسط دولت، سازندگان یا افراد انجام می‌شود، برای تحقق نیاز به استفاده از بهترین ماشین‌آلات کلاسی دارد. بنابراین، قبل از شروع ساخت و ساز، در اینجا لیستی از برخی ماشین آلات راهسازی که معمولاً در متر استفاده می شوند آورده شده است.

  • ۱. لودر خاک برداری

اینها ماشین های خاکبرداری هستند که برای حفاری یا جابجایی خاک، سنگ، رس یا زباله در سایت های راهسازی استفاده می شوند. اگرچه آنها در اندازه های مختلف برای قابل استفاده در سایت های ساختمانی کوچک و همچنین بزرگ در دسترس هستند، اما به طور کلی به عنوان تجهیزات سنگین در نظر گرفته می شوند. بیل مکانیکی ها مانند تراکتور های نظامی بر روی یک سیستم مبتنی بر زنجیر (ردیف) نصب می شوند که به آنها پایداری بیشتری نسبت به بیل مکانیکی های نصب شده روی چرخ ها در هنگام کار بر روی سطوح ناهموار می دهد. در بالای آن کابین پایه قرار دارد که دستگاه از آنجا کار می کند. کابین پایه می تواند ۳۶۰ درجه در محور خود بچرخد. به کابین پایه یک بوم، یک بازو و یک سطل در انتهای آن متصل شده است. سطل از فولاد سخت ساخته شده است و جزئی است که با سطحی که قرار است حفاری شود درگیر می شود

این ماشین آلات به غیر از خاکبرداری برای کارهای دیگر راهسازی مانند شکستن آسفالت، شکستن جداکننده یا دیوارهای دیگر، پاکسازی درختان، بلند کردن آوار و بارگیری آنها روی کمپرسی ها و غیره نیز کاربرد دارند. اتصال جلویی آنها را می توان با سایر اتصالات مناسب جایگزین کرد تا کارهایی مانند حفاری، خرد کردن، برش، چنگ زدن و غیره را انجام دهند.

  • ۲. موتور گریدر

گریدر که یکی از ماشین آلات مهم در راهسازی به شمار می رود، برای تسطیح سطح جاده به گونه ای که بتوان روی آن آسفالت ریزی کرد، استفاده می شود. آنها معمولاً برای ساخت جاده های شنی یا خاکی استفاده می شوند. گریدرهای مدرن که به عنوان گریدرهای قاب مفصلی نیز شناخته می شوند، از سه محور دو در انتهای عقب و یک محور در جلوی دستگاه تشکیل شده اند. آنها دارای یک تیغه در جایی بین انتهای جلو و عقب گریدر هستند که سطح مورد نظر را صاف می کند. پهنای تیغه به اندازه دستگاه بستگی دارد و گریدرهای موتور در اندازه های مختلف متناسب با فعالیت های راه سازی در مقیاس های مختلف موجود است.

اینها ماشین آلات تراکمی هستند که برای فشرده سازی لایه های آسفالت به منظور افزایش استحکام و همچنین صافی سطح جاده استفاده می شوند. در برخی موارد از غلتک های جاده برای تراکم خاک یا شن قبل از آسفالت روی سطح استفاده می شود. انواع مختلفی از غلتک های جاده وجود دارد که بر اساس سازنده و کاربرد آنها متفاوت است. برخی از انواع رایج غلتک های مورد استفاده در ساخت و ساز جاده عبارتند از غلتک های پشت سر هم یا دو درام، غلتک های چرخ دار صاف، پنوماتیک هستند.

غلتک های ارتعاشی و غیره. غلتک هایی که برای تراکم آسفالت استفاده می شوند دارای یک بشکه یا چند درام (معمولاً از فولاد سخت) هستند که می توان آنها را با آب یا ماسه پر کرد تا وزن و نیروی تراکم آنها افزایش یابد.

  • ۳٫ تجهیزات میکس آسفالت

تجهیزات میکس اسفالت نقش مهمی در پیشرفت کیفیت جاده ها داشته اند که امروزه شاهد آن هستیم. اینها اساساً گیاهانی هستند که در آنها بتن آسفالت و سنگ راه روکش شده با میکس کردن ماسه تولید می شود.

سنگدانه ها، آسفالت، مواد معدنی، پرکننده ها، چسباننده ها و غیره در نسبت و دمای مناسب. مخلوط تا زمانی که در محل ساخت و ساز اعمال شود گرم نگه داشته می شود تا از گیرش زودرس جلوگیری شود. بسته به تقاضای پروژه، تجهیزات میکس اسفالت را می توان در خود محل ساخت و ساز راه اندازی کرد یا مواد مورد نیاز را می توان از تجهیزات دور در ظروف ذخیره سازی مناسب حمل کرد.

  • ۴٫ لودر

ماشین هایی هستند که بازویی دارند که یک سطل بزرگ به آن متصل است. لودرهای چرخ دار برای بلند کردن و جابجایی خاک، سنگ، آوار یا سایر مواد در داخل و اطراف سایت های ساختمانی استفاده می شوند. همچنین می توان از آنها برای پرکردن ترانشه ها یا چاله های حفر شده در حین ساخت جاده ها استفاده کرد. به طور معمول، آنها روی چرخ سوار می شوند، بسیار متحرک هستند و می توانند مواد را بدون پخش کردن آنها بلند کنند. آنها در انواع مختلفی موجود هستند.

در آپدیت این صفحه اطلاعات بیشتری در خصوص این نوع ماشین آلات در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

برای ترخیص ماشین آلات راهسازی با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۴۱۶۱۳۴۹۰ تماس بگیرید.

09141613490