اخذ گواهی استاندارد و بازرسی

اخذ گواهی بازرسی

گواهی بازرسی چیست؟

گواهی بازرسی یک گواهی مخصوص برای ورود برخی کالا ها مانند انواع گوشت ها ، انواع کالا هایی که فاسد نمی شوند ، کالا های صنعتی و … می باشد که توسط یک شرکت بازرسی کننده ی بین المللی صادر می شود که این گواهی شامل موارد و کالا هایی می باشد که دارای شرایط استانداردی باشند.
 برای مثال برخی کالا های وارداتی مشمول مقررات استاندارد و اجباری می باشند و برخی دیگر از کالا های وارداتی غیر مشمول می باشند. داشتن این گواهی ها به این صورت می باشد که باید در هنگام خروج کالا ها از بندر حجم کالا هایی که اعلام شده است باید متناسب با حجم مورد نظر باشد. یکی از گواهی های بسیار معتبر برای کالا ها PSI می باشد که کالا هایی که به متصدی تحویل داده می شود از تمام لحاظ مانند کمی و کیفی و … انطباق کامل دارد.

نحوه ی اخذ گواهی استاندارد و بازرسی

شرکت های مختلفی برای صادر کردن گواهی های بازرسی موجود می باشند که پس از این که صلاحت های لازم را ازسازمان ملی استاندارد دریافت کردند می توانند فعالیت خود را در زمینه های مختلف آغاز کنند و هم چنین این شرکت ها دارای توانایی های خاصی خواهند شد.
البته باید توجه داشته باشید که بازرسی کردن از زمان بسته بندی تا زمانی که کالا ها برای رفتن به مقصد حمل شوند انجام می شود ولی در کنار این بازرسی کواهی لازم جهت بازرسی از زمانی صادر می شود که این کالا ها آماده باشند .

انواع گواهی بازرسی

گواهی های بازرسی دارای انواع مختلفی می باشد که می توانیم در این قسمت به بررسی و توضیح برخی از آن ها اشاره کنیم.

  1. گواهی بازرسی کالا پیش از حمل : از ویزگی های این نوع از گواهی می توان به اطمینان کامل نسبت به هر آن چیزی که در قسمت مقررات بیان شده است اطمینان حاصل کرد.
  2. گواهی بازرسی کالا در مبدا : این گواهی ها که توسط شرکت های بازرسی مربوطه ارائه می شود که این گواهی با استاندارد های سازمان بازرسی مطابقت دارد.
  3. گواهی بازرسی حین ساخت : با استفاده از این گواهی مواردی هم چون احتمال برخی نواقص کیفی و هم چنین عدم کارایی در نظر گرفته می شود . البته این را نیز باید در نظر گرفت که در حین ساخت تغییراتی در فرآیند تولید ایجاد می شود که برای این نوع محصولات نیز این گواهی در نظر گرفته می شود.
  4. گواهی بازرسی در ارتباط با واردات کالا : این نوع از بازرسی برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت و کمیت و هم چنین بسته بندی کردن کالا هایی که بدون بازرسی وارد گمرک شده اند صادر می شود .
  5. گواهی بازرسی در ارتباط با صادرات کالا : این نوع از گواهی برای کالا هایی صادر می شود که استاندارد بودن آن ها توسط عرضه کننده ی کالا یا تولید کننده ی آن تایید می شود .

هم چنین لازم به ذکر است که علاوه بر این گواهی های ذکر شده برخی گواهی های دیگر نیز موجود می باشند که هر کدام برای کالا های خاصی صادر شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

وظایف شرکت های بازرسی

این شرکت های مخصوص بازرسی کالا ها دارای وظایف بسیار مهمی می باشند از جمله ی این وظایف می توان به بازرسی پیش از حمل و صدور گواهی نامه ی بازرسی ، تعیین ارزش کالا ها و مواردی که وارد می شوند ، بازرسی کردن کالا ها در مقصد ، صادر کردن گواهی نامه های مخصوص برای کالا های صادراتی ، تعیین کردن ارزش محموله ها و کالا های وارد شده و … اشاره کرد .
شرکت های بازرسی با توجه به معیار و ملاک های استاندارد با هر کشور کالا ها را مورد بررسی قرار می دهند و گواهی های لازم مانند گواهی COI را صادر می کنند . ۴ شرکت بسیار معتبری که در زمینه ی بازرسی و ارزیابی بین المللی فعالیت دارند شرکت SGC و Cotecna و Intertek و Bureau Veritas Group می باشند که از جمله بهترین شرکت های ارزیابی بین المللی برای اطمینان بیشتر خریداران در حال کار می باشند و هم چنین برای پرداخت نکردن عوارض مربوط به گمرک نیز دلیل دیگر ایجاد این شرکت ها می باشد.
البته برخی شرکت ها خدمات دیگری نیز به خریداران و وارد کنندگان کالا ها ارائه می دهند از جمله ی این خدمات ارائه ی مشاوره های لازم پیش از انجام عملیات های مربوط به کالا هایتان و هم چنین ارائه ی مشاوره در زمینه ی تعیین استاندارد های مربوط به کالا ها ، انجام تمام مراحل تاییدیه ی استاندارد های کالا های وارداتی و صادراتی ، صادر کردن گواهی های کالا های صادراتی مورد نظر و … می باشد.
هم چنین لازم به ذکر است که زمینه اصلی فعالیت  این شرکت ترخیص کالا از گمرک میباشد .شما میتوانید برای تمامی امور خود مرتبط با ترخیص کالا از گمرک از جمله اخذ گواهی استاندارد و بازرسی ، پیگیری دعاوی حقوقی گمرک، تشریفات گمرکی ، قرارداد حمل و نقل بین المللی کالا، انجام ثبت سفارش واردات و… با ما تماس بگیرید.رضایت شما هدف  مجموعه ماست.

۰۹۱۴۱۶۱۳۴۹۰

09141613490