قرارداد حمل و نقل بین المللی کالا

حمل‌ و نقل بین‌المللی کالا و قراردادهای مربوط به آن یکی از مهم‌ترین قراردادهای تجاری بین‌المللی محسوب می‌شود که به عنوان کلیدی برای جوامع و کشور های مختلف در میزان رشد و توسعه نقش بسزایی دارد. تغییر و توسعه در شبکه ی حمل و نقل بین المللی موجب تغییرات بنیادین در فعالیت های اقتصادی می شود و باعث جذب جمعیت بیشتر و به دنبال آن توسعه بیشتر فعالیت های اقتصادی در نواحی مختلف خواهد شد. از طرفی مهم ترین قسمتی که موجود می باشد  این است که کمک بسیاری به علاقه مندان در زمینه تجارت میکند. با توجه به این موضوعات یکی از مهم ترین راه های حمل و نقل کالا بصورت بین المللی راه آهن می باشد و هم چنین از مهم ترین قسمت ها ، تنظیم قرارداد مناسب است.
کشور ایران به دلیل قرار گرفتن در سر راه شرق و غرب از گذشته تا کنون در جا به جایی کالا های بین المللی اهمیت بسزایی داشته است.هر معامله تجاری حداقل بین دو طرف ، خریدار و فروشنده انجام می شود . باید توجه داشت که برای انجام بدون مشکل هر معامله تجاری بین المللی مستلزم انعقاد چند قرارداد مستقل و در عین حال مرتبط می باشد که هر کدام نقش جداگانه ای ایفا می نمایند .مهم ترین این قراردادها ، قرارداد فروش ، حمل و قرارداد بیمه می باشند که در این زمینه شرکت آرمان ترخیص می کوشد تا بهترین های خود را از هر نظر به مشتریان ارائه دهد.

شرایط قرارداد حمل و نقل کالا

انعقاد قرارداد در این زمینه بستگی کامل به شرایط خرید دارد زیرا شرایط خرید مشخص می‌کند که حمل و نقل بین المللی کالا  به عهده خریدار است یا فروشنده. در این قرارداد معمولاً مواردی باید رعایت شود مانند : مشخصات طرفین قرارداد ، موضوع قرارداد که عبارت است از حمل کالا با ذکر مشخصات آن ، تعهدات حمل‌کننده ، تعهدات صاحب کالا ، تعیین برنامه حمل شامل زمان‌بندی، مسیر حمل و نحوه پرداخت بهای قرارداد و… . از دیگر شرایط این است که چگونگی حمل و نقل  معلوم شود و مشخص شود که آیا حمل و نقل به دفعات و  از یک وسیله حمل به وسیله حمل دیگر مجاز است یا خیر؟ همچنین ضمانت اجرای قرارداد و ضمانت ‌نامه‌های مورد لزوم،  نوع بیمه و مبلغ آن، شرایطی مانند فورس‌ماژور، نحوه حل اختلاف و حتی مدت اجرای قرارداد نیز باید در نظر گرفته شود.

روش های حمل و نقل بین المللی کالا

در دادوستد بین المللی، روش هایی مانند: ریلی ،هوایی ، زمینی ،دریایی و … وجود دارد که طبق عرف وعادت انجام می پذیرد و بین ملل مختلف ، متفاوت و موجب بروز مشکلات می شود.طرفین قرارداد از عرف و عادت کشورهای یکدیگر اطلاعی ندارند و پس از انعقاد قرارداد، در اجرای آن با سوالاتی مواجه هستند مانند: چگونه کالا را باید تهیه کرد؟تهیه پروانه ها، مجوزها وانجام تشریفات گمرکی به عهده کیست ؟خطراتی که در جریان حمل متوجه کالاست ، بر عهده کیست؟ محل دقیق تحویل کالا ؟با گذشت زمان عرف و عادت کشورهای مختلف شکل انسجام یافته ای به خود گرفته به طوری که در بعضی از کشورها برای تمام سوالات مطرح شده جواب استانداردی در قالب اصطلاحات خاص ارائه می شود. ولی این اصطلاحات در کشورهای مختلف پراکنده است و به همین علت ،طرفین نمی توانند دقیقا از حدود وظائف ومسئولیت های خود در این معاملات آگاه شوند.

بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی کالا

شرکت آرمان ندا ترخیص ارائه دهنده ی خدمات متنوع با بهترین کیفیت در زمینه های زیر می باشد:

  • اخذ گواهی استاندارد و بازرسی
  • پیگیری دعاوی حقوقی گمرک
  • ترخیص کالا از گمرک
  • انجام کلیه ی تشریفات گمرکی
  • مشاوره صادرات و واردات

۰۹۱۴۱۶۱۳۴۹۰

09141613490